1. Aile birleşimi çerçevesinde Almanya’ya yanına gideceğim koruma statüsündeki kişi reşit değil. Bu konuda daha fazla bilgi istiyorum.

Almanya’daki çocuğunuzun yanına mı gitmek istiyorsunuz? Çocuğunuza koruma statüsü tanınmış mı? 4 ay içinde çocuğunuz 18 yaşında (reşit) oluyor mu? O halde lütfen aşağıdaki uyarıları dikkate alınız:

İkamet Kanununun 36. madde 1. fıkrası gereğince, koruma statüsü tanınmış çocuğun velayetini üstlenen ebeveyninin aile birleşimi yoluyla onun yanına gidebilme hakkı, sadece çocuğun 18’nci yaşına kadar geçerlidir. Ebeveynler bu tarihe kadar Almanya’ya giriş yapmadılarsa, aile birleşimi için hakları otomatik olarak düşer. Bu, çocuk 18 yaşına gelmeden önce bir vize başvurusu yapılmış ya da başvuru için randevu talebinde bulunulmuş olsa dahi geçerlidir. Süre koruyucu aile birleşimi bildirimi (timely notification) bu durumda yapılamaz. Başvuru tarihine kadarki, muhtemel uzunca bekleme süreleri nedeniyle, reşit olmayan çocuklarının yanına gitmek isteyen başvuru sahiplerinin aşağıda anlatılan şekilde hareket etmeleri rica olunur:

  • Almanya’da yaşayan çocuğun yanına gitmek isteyen tüm aile üyeleri için bu sistem üzerinden randevu talebi yaparak kayıt numarası alınız.
  • Almanya’daki çocuğunuzun 18’nci doğum gününden 4 ay öncesine kadar hala başvurunuz için randevu tarihi bildirilmediyse, lütfen e-posta yoluyla yazılı olarak Almanca ya da İngilizce dilinde şu mail adresinden özel randevu talep ediniz: umf@ista.auswaertiges-amt.de
  • Bu e-postanıza pdf-formatında aşağıdaki belgelerin eklenmiş olması şarttır:
  1. Eksiksiz olarak, aile birleşimi başvurusunda bulunacak tüm aile üyeleri için iDATA’nın randevu kayıt numaraları ile randevu talep onayları.
  2. Eksiksiz olarak, Almanya Federal Göçmen ve Mülteci Dairesi’nin (BAMF) Almanya’daki çocuğun koruma statüsünün tanındığına ilişkin yazısı.
  3. Akrabalık ilişkisini kanıtlayan aile nüfus kayıt örneğinin Almanca tercümesi.
  • Belgelerin incelenmesinden sonra, Almanya’nın Türkiye’deki temsilciliklerinin vize bölümlerinin birinden verilen özel randevu tarihi size e-posta ile bildirilecektir.
  • Özel randevu sadece Almanya’daki çocuğun iltica işlemlerinin başarıyla tamamlanmış olması halinde verilir. İltica işlemleri sürerken aile birleşimi yasal olarak mümkün değildir.
  • Sadece eksiksiz başvurular işleme konulabilir.
  • Sadece Almanca ya da İngilizce olarak yapılan başvurular işleme konulur. Diğer dillerde yapılacak başvurular işleme alınamaz ve cevaplanmadan silinir. Aynı durum, bu mail adresine gönderilen ve reşit olmayan çocuğun yanına gitme amaçlı özel randevu talebi dışındaki diğer bütün mailler için de geçerlidir.
  • Bildirilen özel randevu tarihi bağlayıcıdır. Alternatif tarih mümkün değildir.Belli bir vize bölümü seçme imkanı da yoktur.
  • Özel randevu verildiğinde, iDATA’dan yaptığınız randevu talebi otomatik olarak iptal olur. Başvurunuzun cevaplanması üç haftaya kadar sürebilir. Bu süre içerisinde yöneltilecek sorular cevaplandırılmaz.

Vize işlemleri, Almanya’daki bazı kurumların da devreye girmesini gerektiren hallerde, uzun haftalar alabilir. Özel randevunun verilmiş olması, vize işlemi çerçevesinde eksiksiz ve doğru bilgiler içeren evrak ve belgelerin teslim edilmesi yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. Bu sorumluluk başvuru sahibine aittir. Aile birleşimi hakkının kaybedilme ihtimali, işlemlerde öncelik tanınması ya da istenilen belgelerden vazgeçilmesi anlamına gelmez.


2. Randevu için talep kaydı nasıl olacak?
Bu web sayfasından bütün gerekli bilgileri girdikten ve randevu talebinizi tamamlayıp kaydettikten sonra, e-posta ile randevu numarasını da içeren ve kaydınızın tamamlandığını onaylayan bir bildirim alacaksınız. İstanbul Alman Başkonsolosluğu için  randevu tarihleri, randevu numarasına göre otomatik olarak verilmektedir.

3. Randevum ne zaman verilecek?
Başvuru tarihinizden yaklaşık dört hafta önce (randevu talebinden dört hafta sonra değil) randevuya ilişkin detayları (yer, tarih, saat) bildiren bir e-posta alacaksınız. Bu mailin bir çıktısını başvurunuz sırasında vize bölümüne teslim edeceksiniz. Bir randevu günü, saati ya da vize bölümü seçme olanağı yoktur.

4. Başvuruya kadar geçecek bekleme süresi ne kadar?
Randevu taleplerinin fazlalığı nedeniyle, maalesef birkaç aylık bekleme süresi kaçınılmaz olmaktadır. Lütfen bu bekleme süresini başvuru belgelerinizi özenle ve eksiksiz olarak hazırlamak için değerlendiriniz. Bu sayede başvurunuzun incelenmesi daha hızlı sonuçlanır.

5. Tahmini bekleme süresini nasıl öğrenebilirim?
"Randevu Düzenleme" işlemi üzerinden randevunuza kadar geçecek tahmini bekleme süresini öğrenebilirsiniz. Ancak lütfen şunu gözardı etmeyiniz: güncel bekleme süresi vize bölümlerinin güncel kapasitelerine, ve sizden önce yapılmış olan başvuru taleplerine göre hesaplanır. Bu nedenle, hesaplanan süre tahmini olup bağlayıcı değildir. Kapasitelerde veya randevu taleplerinin sayısında değişiklik olduğunda, bekleme süreleri de her an değişebilir.

6. Randevu talebimi girerken bir hata yaptım. Ne yapabilirim?
İstenilen bütün bilgiler eksiksiz ve doğru olarak girilecektir. Bir randevu talebinde sonradan değişiklik yapmak maalesef mümkün değildir. Bu, yanlışlıkla hatalı girilen veriler için de geçerlidir. Başka aile üyelerinin sonradan eklenmesi de mümkün olmamaktadır. Bu gibi durumlarda, eski randevu talebinizi iptal ediniz ve yeni randevu talebinde bulununuz. Vize bürosuna giriş kontrolü sırasında veriler karşılaştırılır. Başvuru tarihindeki verileriniz ile randevu talebinde girdiğiniz veriler birbirini tutmuyorsa, vize bürosuna giriş izni verilmez.

7. Randevu talebimi girerken başvuru sahiplerinin adlarını yanlış yazdım. Randevu kaydı bu nedenle geçersiz olur mu?
Hatalı girilen isimler randevu talebini geçersiz kılar. Aynı şey tamamen farklı isimlerin girilmesi halinde de geçerlidir. Adınız ile başvuru talebindeki bilgiler birbirini tutmuyorsa, vize bürosuna giriş izini verilmez. Bunun tek istisnası, adınızın Latin alfabesinde farklı yazım şekillerinin bulunmasıdır. Ancak böyle bir durumda da, diğer bütün verilerin (doğum tarihi, pasaport numarası, vs.) doğru olması gerekir.

8. Randevu talebi süre koruyucu aile birleşimi bildirimi sayılır mı?
Hayır. Bu randevu talebi, İkamet Kanununun 29. madde 2. fıkrası uyarınca, koruma statüsü tanındıktan itibaren üç ay içinde yapılması gereken süre koruyucu aile birleşimi bildiriminin (timely notification) yerine geçmez. Almanya Federal Dışişleri Bakanlığı’nın, koruma statüsündeki Suriye vatandaşlarının ailelerini yanlarına almaları konusunda bilgi portalı vardır. Sayfaya buradan ulaşabilirsiniz: https://familyreunion-syria.diplo.de

9. İstenilen belgelere ve başvuru formuna ilişkin bilgiye nereden ulaşabilirim?
Almanya Federal Dışişleri Bakanlığı’nın, koruma statüsündeki Suriye vatandaşlarının ailelerini yanlarına almaları konusunda bir bilgi portalı vardır. Sayfaya buradan ulaşabilirsiniz: https://familyreunion-syria.diplo.de . Sayfada Almanca, İngilizce ve Arapça dil seçenekleri bulunmaktadır. Burada, planladığınız aile birleşimi için başvuru formu ve istenilen belgelerin listesi gibi, gerekli tüm bilgileri bulabilirsiniz. Bu sayfa üzerinden aynı zamanda online olarak, aile birleşimi için önemli olan süre koruyucu bildirimi de yapabilirsiniz. Belgelere ve vize sürecine ilişkin bilgilere ayrıca Almanya’nın Türkiye’deki temsilciliklerinin web sayfasından da erişim mümkündür:
https://tuerkei.diplo.de/tr-de/service/05-VisaEinreise/-/2170670

10. Aile birleşimi için telefonla da randevu alabilir miyim?
Hayır. Randevu talebi prensip olarak sadece online yapılabilmektedir.

11. Yüksek öğrenim / çalışma amaçlı / turistik vizeler için de bu sayfa üzerinden randevu talebinde bulunabilir miyim?
Hayır. Bu web sayfası, sadece Suriye vatandaşı olup, aile birleşimi için vize almak isteyenler içindir. Seyahat amaçlı diğer bütün vize kategorilerindeki başvurular için lütfen 0850 460 8493 (Türkiye içinden) veya +90 212 970 8493 (yurtdışından) nolu telefonlardan iDATA Çağrı Merkezini arayınız.

12. Vize bölümündeki randevuma gelmeden önce de evraklarımı gönderebilir miyim?
Hayır. Vize başvurunuzla ilgili inceleme ve işlemler şahsi başvuruyu yaptığınız gün başlar. Bundan önce inceleme kanunen öngörülmemiş olup, ayrıca kapasite nedeniyle de mümkün değildir. Lütfen istenilen bütün evrakları randevuya geldiğinizde beraberinizde getiriniz.
Lütfen başvuruyu yaptıktan sonra da, sadece vize bölümünün sizden istediği ek belgeleri gönderiniz. Bunları gönderirken, lütfen başvuru sırasında verilen dosya numarasını da belirtiniz. Vize bölümü tarafından istenmeden ve şahsi başvuru öncesinde gönderilen belgelerin ne dosyanıza konulması ne de korunması mümkün olmadığından, bunlar imha edilir. Vize bölümüne doğru evrakların gönderilme sorumluluğu başvuru sahibine aittir.

13. Almanya’da yaşayan çocuğumun yanına gitmek istiyorum. Çocuğum birkaç ay sonra reşit olacak. Ne yapmam gerekir?
Bazı durumlarda özel randevu verilebilir. Bu konuda lütfen Soru 1 altındaki bilgileri dikkate alınız.

14. Randevu talep kaydımı nasıl iptal edebilirim?
Bunun için lütfen bu web sayfasındaki işlemi kullanınız. İptal işlemini tamamladıktan sonra, kayıtta verdiğiniz e-posta adresinize iptal işlemini onaylamanız için maille bir aktivasyon linki gönderilecektir. İptalin geçerli olabilmesi için, bu link üzerinden 72 saat içerisinde iptali onaylamanız gerekmektedir. Onaylama yapılmadığında, randevu talebiniz devam eder.

15. İptal durumunda ödediğim ücreti geri alabilir miyim?
Hayır. Ücret randevu talebi içindir, kaydın iptali halinde iade edilmez.

16. Randevu rezervasyonunu ödemek için hangi seçenekler mevcuttur?
Yalnızca Kredi Kartı ödemeleri kabul edilmektedir. Kredi kartı ile ödeme yaparken ilk önce randevu rezervasyonunu doldurunuz. Rezervasyon tamamlandıktan sonra kredi kartı bilgileri talep edilir. Rezervasyon işlemi iptal edilirse randevu rezervasyonu yapılmaz. Sadece kredi kartı ödemesi gerçekleşmişse sistem kapatıldıktan hemen sonra ve e-posta ile randevu rezervasyonunuz onaylanır.

17.